تبلیغات
بسم الله - برگ برگ دنیایشان را به آتش می‌كشیم...
دوشنبه 22 شهریور 1389  07:10 ق.ظ    ویرایش: دوشنبه 5 مهر 1389 09:21 ب.ظ

همت و كار مضاعف + عمل به قرآن كریم + توكل به خدای منان (+)

قرآن كریم

 

 

پی‌نوشت: امروز، تجمع مقابل سفارت سوئیس (حافظ منافع شیطان بزرگ)، ساعت 16

   


نظر دهید()  
جمعه 9 مهر 1389 12:03 ق.ظ
به احترام اعلام پایان بحث از طرف شما(که با لطف شما و جواب ندادن(جواب مختصر) به کامنتای من باعث شد حرف پایانی از آن من باشه) دیگه به بحث ادامه نمی دم . در حالی که حرفا برای گفتن دارم ولی چون بیشتر دفاع از خوده مزید بر علت قبلی شد تا اصرار زیادی به بیانش نداشته باشم. در ضمن ممنون بابت مشخص کردن مصداق

اما به هم اتاقی کوچک امین جان(که نفهمیدم با وجودی که به نظر میاد مخاطبش منم چرا شما رو خطاب قرار داد) : با شما حرفی ندارم چون می ترسم نا خواسته شما رو به گناه "جدال" و "مرا" دچار کنم، جز آن که برای جواب دادن به نکته سنجی حکیمانه شما نیاز به گزاره تراشیدن برای رد وحی نیست . نیاز به بازخوانی قرآنه :

"اولئک "ک"الانعام بل هم اضل"

پاسخ امین تجملیان : فقط من باب نشان دادن پایبندی شما به ادب و منطق، این نظرتان را تایید كردم.
هم اتاقی کوچک
پنجشنبه 8 مهر 1389 04:37 ب.ظ
امین جان قصد ورود به بحث شما که البته بیشتر شبیه جدله ندارم ولی اجمالا باید عرض کنم که افرادی که فقط با تکیه بر عقل محض میخوان برای زندگیشون ساختار بسازن ره به جایی نمی برن( چرا که در اینصورت وحی و دعوت اینهمه پیامبر بر به کارگیری عقل همراه با وحی؛کار عبثی بود)... ولی باید گفت که همه انسان ها در خلقت اولیه هیچ تفاوتی با هم ندارند ولی نحوه سلوک آن هاست که درجه انسانیت حقیقی شان را تعیین میکند: "اولئک کالانعام بل هم اضل"... مگر اینکه بخواهیم با گزاره تراشیدن توسط عقل مان! وحی را نیز رد کنیم...
پنجشنبه 8 مهر 1389 01:06 ق.ظ
3-همیشه سعی کردم کلامم عاری از توهین و بی احترامی باشه ، به غیر از "حضرت ره بُر" که اولین کامنتم زیر این پسته ، نمی دونم در کجای دو کامنتم زیر "رسم مسلمونی" احساس بی احترامی کردی . برای به کار بردن این واژه هم دلیل دارم . اگر راه انقلابو که که رهبر فعلی حاکم حکومت شکل گرفته ازشه تو شعار "استقلال ، آزادی ، جمهوری اسلامی " خلاصه کنیم به غیر از استقلالش تو وضعی بدتر یا مشابه سال 57 قرار گرفتیم و این یعنی بریدن راه . و بنا به استدلال همین شخص (در پایان پیام به امت بزرگ اسلام در پی اهانت نفرت انگیز به قرآن شریف در آمریکا) مسئولیت این اتفاق با شخص رهبره . ممنون می شم اگه موارد توهین و بی احترامیو در کامنتای دیگرم هم مشخص کنید تا اگه وارد بود از شما عذر خواهی و خودمو اصلاح کنم
رابطه ضعف نفس و جواب مستدل و منطقیو نمی فهمم ، بنده هم انسان بسیار ضعیف النفسیم ولی سعی می کنم با هر ادعا شاهد یا دلیلیو همراه کنم و هیچ گاه از چارچوب فضای منطقی که برای خودم ساختم خارج نشم
پاسخ امین تجملیان : انشاالله كه همین‌گونه كه گفتید بوده باشید و اینگونه بمانید.
البته خوب است شما را ارجاع بدهم به این جملاتتان:
«ولاً بگم از این که به این نتیجه رسیدین که مسائل کم اهمیتی مثل جون انسان ...» و «خواننده های وبلاگ اگه یه وقتی اشتباهی...» و یكی دو جای دیگر در همان نظرات اولیه تان
بنده ادامه این بحث را در حوصله این مكان نمی‌دانم.
اگر امكان داشته باشد حضوری و در غیر اینصورت به صورت گپ اینترنتی در خدمتتان هستم.
موید باشید
پنجشنبه 8 مهر 1389 01:06 ق.ظ
2-بحث بر سر همینه ، که آیا صدور فتوای قتل کسی که قرآنو آتش زده(می تونم نشون بدم چرا فتوای مهدورالدمی در این شرایط معادل فتوای قتله)افراطی گری هست یا نه . منظورم هم از مثال خیالی این بود که نشون بدم معمولاً هیچ کسی اعتقاد نداره رفتاری که می کنه افراطه . چیزی که به روشن شدن بحث کمک می کنه اینه که شما حداقل یه چارچوب رفتاری برای رفتار افراطی مشخص کنید . یا حداقل تمام مواردی که در نظر شما افراطی به حساب میادو مشخص کنید(مسلماً این بیان باید واجد این خصوصیت باشه :رفتار "آ" مستقل از این که فاعل اون "نقیه" یا "تقی" عملی افراطیست )
من احساس تحقیر یا توهین نکردم و درکم نمی کنم که شما چرا فکر کردین ممکنه همچین حسی به من دست داده باشه

1-قبول می کنم اون جمله ای که گفتم منظوری رو که داشتم به خوبی منتقل نکرده و اشتباه از بنده بوده . جملمو تصحیح می کنم : " که تمام افرادی که تو عملیات انتحاری و در شرایط عادی جان انسان های بی گناه رو می گیرن هم معتقدن در حال "عمل به قرآن" هستن..."
اما برای جمله بعدی ممنون می شم که به جای "احساساتی" شدن از مغزتون استفاده کنید و بگین کجای جمله از نظر شما ایراد داشته

فکر نمی کنم در هر فضایی و با هر نوع برداشتی که داشته باشیم انسان های "متعدی و متجاوز" در آفرینش با من وشما تفاوت داشته باشن . اون جمله در بخش اولش مربوط به شیوه "برخورده" بخش دومش یه استدلاله خیلی هم واضحه در مورد همانندی آفرینش صحبت می کنه نه تعدی و تجاوز . بعضی چیزا سر راست تر از اونه که بشه بهش برداشت های مختلف بند کرد
پاسخ امین تجملیان : احساس من بخاطر پیشزمینه ذهنی بوده كه در این مدت برایم ایجاد شده بود كه حتما می تواند به خاطر بعد مكانی و مجازی اشتباه بوده باشد. البته همانطور كه گفتم احساس من این را می‌گفت و حتما تصدیق می‌كنید كه این با احساساتی شدن و از مغز استفاده نكردن متفاوت است.
البته الان با توضیح شما احساس خود را پس گرفتم!
چهارشنبه 7 مهر 1389 12:09 ق.ظ
1- آقای محترم من اینجا قرار نیست از نیم قرن جنگ و جنایت آمریکا که با بهانه های مختلف انجام داده و میده دفاع کنم . حرفم اینه :
اگر "آتش زدن" قرآن حرکت افراطیه ، "آتش زدن" پرچم آمریکا هم همین حالتو داره که حتی اگه بخوایم توالیشو نگاه کنیم این کار در ایران قدمتی سی ساله داره.
من کی از اشغالگران(همان ها که شما اسرائیلی نامیدید) دفاع کردم . فکر کنم اینو هر عقل سالمی درک می کنه تو جنگ حلوا خیرات نمی کنن (به همین دلیل از جنگ متنفرم) ولی این مغالطه آشکاریست که شرایط جنگیو با شرایط عادی مقایسه کنید . البته این را هم بگم انسان هر جنایتی که انجام بده باز هم انسانه ولی انسان جانی باید مجازات بشه نه به دلیل عدول از انسانیت بلکه به دلیل انجام جنایت
فکر نمی کنم در هیچ جای بحثم حتی اشاره کوچکی به مساله فلسطین کرده باشم و به همین دلیل به هیچ وجه نفهمیدم این برداشتو از کجا آوردید.
جمله علی (ع) دو شق داشت و اینی که شما گفتین شقی دیگر ، این یه جمله به طور استثنایی جهت گیریو مشخص می کنه و عدول ازش باعث تغییر جهت میشه به خاطر همین من با مقایسه این جمله با جمله شما اون جمله رو خطاب به شما گفتم . رفتار بعدیتونم نشون داد که اون یه اشتباه نبود بلکه یه باور بود . در مورد درستی یا غلطی باور شما نمی تونم چیزی بگم ولی به وضوح باور شما با بینش علی (ع) فرق می کنه و اینو می تونم بگم
پاسخ امین تجملیان : برادر گرامی:
3. بنده دیروز یكبار دیگر متن نظرات شما و پاسخ‌های خودم را مطالعه كردم. عمیقا معتقدم طرز برخورد و همچنین تلقی كه از رفتار و شخصیت طرف مقابل در ذهن فرد شكل می‌گیرد، بسیار وابسته به دیدار و همصحبتی اول است.
متاسفانه باید بگویم تلقی اشتباهی از شما در ذهن من شكل گرفته است كه ناشی از اولین نظراتی‌ست كه شما ارائه كرده‌اید. (در ذیل مطلب: رسم مسلمانی). خواهش می‌كنم یكبار دیگر نظر اول و دومتان را در آنجا بخوانید و بعد خودتان را به جای من بگذارید. شما به چیزهایی كه از نظر من محترم هستند بدون هیچ دلیلی و با زبان طعنه و بدور از استدلال حمله كرده‌اید. یا اولین نظر شما در ذیل مطلب: برگ برگ... كه خیلی مودبانه و درست نبود.
تصدیق می‌فرمایید كه در فضای مجازی انسان‌ها را از روی نظرات و نوشته‌هایشان می‌شود شناخت. همانطور كه خودتان هم به در یكی از نظراتتان به این موضوع اشاره كرده‌بودید.
به نظرم نباید از انسان ضعیف‌النفسی مثل من توقع می‌داشتید كه با زبانی مستدل و منطقی به شما جواب بدهد. كما این‌كه تلاش كرده‌ام تا آنجا كه می‌توانم درست و منطقی جواب بدهم. (مخصوصا در نظرات اولتان)
2. همانطور كه گفتم بنده استدلالی نكردم. من حرف شما را قبول نداشته و ندارم و مواردی كه شما افراطی‌گری می‌دانم افراطی‌گری نمی‌دانم. بنابراین نمی توانم با شما در پایان نهادن به این افراطی‌گری‌ها هم‌نظر باشم. شاید متن جوابم برایتان ناراحت‌كننده بوده باشد كه دوستانی كه در فضای حقیقی با من آشنا هستند، تصدیق خواهند كرد كه منظورم توهین و تمسخر استدلال شما نبوده است.
1. شما در یكی از نظراتتان ذیل مطلب:‌رسم مسلمانی مرقوم فرموده‌اید: « ...که تمام افرادی که تو عملیات انتحاری جان انسان ها رو می گیرن هم معتقدن در حال "عمل به قرآن" هستن...» با توجه به قیدی كه شما در این نوشته به كار برده‌اید (تمام) و پیش‌زمینه‌هایی كه در این مدت در ذهن من جا گرفته بود، بنده این قضاوت را در مورد شما انجام دادم كه اگر چنین نبوده و نیست، معذرت می‌خواهم. البته در همین نظرتان هم گفته ‌اید: «...فکر کنم اینو هر عقل سالمی درک می کنه تو جنگ حلوا خیرات نمی کنن (به همین دلیل از جنگ متنفرم) ولی این مغالطه آشکاریست که شرایط جنگیو با شرایط عادی مقایسه کنید...» كه بنده باز هم «احساس» خوبی در موردش ندارم.
در مورد كلام مولا هم فرموده‌اید: « جمله علی (ع) دو شق داشت و اینی که شما گفتین شقی دیگر، این یه جمله به طور استثنایی جهت گیریو مشخص می کنه و عدول ازش باعث تغییر جهت میشه به خاطر همین من با مقایسه این جمله با جمله شما اون جمله رو خطاب به شما گفتم» این جمله را حضرت خطاب به فرماندارشان فرموده‌اند و آن هم در برخورد با مردم در كشور اسلامی نه در برابر متجاوز و متعدی. به نظرم در دو فضای متفاوت از این جمله برداشت كرده‌ایم و البته برداشت شما از این جمله، مرتبط با بحث ما نبوده است.
موفق باشید
چهارشنبه 7 مهر 1389 12:09 ق.ظ
2- قدرت این استدلال منو زمین گیر کرد . نکنه واقعاً توقع دارین با این استدلالاتون چیزیو به من نشون بدین . خوشبختانه جمله شما نیاز به تغییر هم نداره (متن زیر گفتگوی خیالیست بین من و تری جونز):
من : آخه آدم حسابی این چه کاریه می خوای بکنی ، آخرش کی باید ته خط این کارای افراطی نقطه بزاریم ؟
اون : "افراطی‌گری نیست، شما هر چه می خواهی بگو جانم!"
من : مرسی ، خداحافظ

3-من برای هر جمله ای که می خوام بگم تا اون جا که می تونم فکت یا دلیل میارم بعد شما برای این قضاوت در مورد من فقط می گین "احساسم"؟
هنوز "به شدت منتظر مصداق هایی برای نشون دادن صحت این گزاره می مونم"البته احساس فراتر از همه این هاست و شما به مرحله شهود رسیده اید
این که این گونه هست یا نیستو باید بقیه بگن ولی وقتی می تونن ادعای وجود هم چین ضعفی رو در من بکنن که نشون بدن که آقا ما اینجا اینو به تو گفتیم وتو با وجود این که حرفی در جوابش نداشتی قبول نکردی یا در جوابش حرفی زدی که با حرف دیگه ای که اون جا زدی در تناقضه نه این که صرفاً "حسی" یه ادعایی بکنن.مسلماً وقتی با کسی بحث می کنم و برای تک تک حرفاش جوابی دارم که بدون پذیرش معیارهای دوگانه و وجود تناقض در گفتارم داده شده حرف طرف مقابلمو قبول نمی کنم و نه تنها اینو ضعف نمی دونم بلکه یه قوت می دونم
کشتی نمی گیرم که پیروزی درش(به قول شما نشون دادن چیزی) شایسته تبریک باشه و شکست در اون شایسته تحقیر ، بحث می کنم تا چیزی یاد بگیرم و این مستقل از پیروزی یا شکسته ، حتی به نظرم کسی که شکست می خوره تبریک گفتن داره به میمنت چیز بیشتری که یاد گرفته
عذر خواهی نداره اگه حرفتون با مصداق بیان بشه که با هدف "نشون دادن" ضعفی در من باشه شایسته تقدیر و تشکر هم هست

سربلند باشین
دوشنبه 5 مهر 1389 10:15 ب.ظ
1- متوجه نشدم منظورتون از رعایت توالی زمانی چیه


در مورد قضاوت زودهنگامم اگه منظورتون : "ابراز ارادتی که بهش(علی(ع)) می کنین فقط یه ظاهر سازی ناشیانه بیشتر نیست"
قضاوت با اونایی که مخاطب کامنتای منن :
این دو جمله رو کنار هم بزارین :
"این را هم بدانید، كه جان انسان‌ها محترم است، اما همه انسان نیستند" (نویسنده وبلاگ)

" زیرا آنان [رعیت] دو گروهند یا همكیشان تو هستند یا همانندان تو در آفرینش" (امام علی ، نهج البلاغه ، نامه 53)

2- صدور فتوای مهدور الدمی از جانب بعضی از مراجع (ساکن قم) مصداق واکنشای افراطی به این حرکت افراد افراطیه (نمونه ای از افراطیا در بین "معترضین مردمی")
3-چندتا از اقدامات افراطی مدعیان اسلام گرایی رو در سال های گذشته بیان کردم.

"چون با شناختی كه از شما پیدا كرده ام كمتر كسی می تواند چیزی را به شما نشان بدهد"
اولاً برای این جمله باید مصداق بیان بشه :
شما چیو به من نشون دادین که من ندیدم و بعد شما اینو نتیجه گرفتین که "کمتر کسی می تواند چیزیو به من نشون بده" (به شدت منتظر مصداق هایی برای نشون دادن صحت این گزاره می مونم)
ثانیاً از شما ممنونم که به این راحتی استقرای ریاضیو به استهزا گرفتین ، چه طور از این که شما نتونستین چیزی به من نشون بدین نتیجه گرفتین "كمتر كسی می تواند"؟
ثالثاً اگه توقع داشتین با جمله هایی مثل :
"این را هم بدانید، كه جان انسان‌ها محترم است، اما همه انسان نیستند" دریچه ای جدید به جهان جلوی چشم من گشوده اید باید بگم با پایین آوردن سطح توقعتون به نظرم زندگی بهتری خواهید داشت

من پیشنهادمو با مستندات ارائه کردم بهتر بود شما هم برای ردش چیزی بیشتر از این استدلال محکم :"خیلی پرت بودند" ارائه می کردین

شما هم موفق باشید

پاسخ امین تجملیان : 1. توالی زمانی یعنی این كه ببینید اول چه كسانی توهین و ازار را شروع كردند. ممالك را اشغال كردند و قرآن را به سخره گرفتند و چه كسانی به طور طبیعی واكنش نشان دادند.
بنده با شما موافقم كه ابراز ارادتم به ائمه اطهار، حقیقی نیست كه اگر حقیقی بود این نبودم كه هستم در این مورد خاص اما حق با شما نیست! برادر من! منظور از جمله من این بود كه ههستند كسانی كه از انسانیت نبرده اند كه این را هم در مجاز دانستن عملیاتهای شهادتطلبانه عنوان كرده بودم. به نظرتان آن سگ‌سیرتان اسرائیلی انسانند؟ كه به كشندگانشان لقبافراطی دهیم؟ (امیدوارم منظورتان در نظرات قبلی را بد برداشت كرده باشم و منظور شما گروه دیگری باشند كه افراطیون القاعده می خوانیمشان. در نظر قبلی شما این تقسیم بندی صورت نگرفته بود عزیز)
2. افراطی‌گری نیست، شما هر چه می خواهی بگو جانم!
3. «چون با شناختی كه از شما پیدا كرده ام كمتر كسی می تواند چیزی را به شما نشان بدهد» صرفا شناخت من بود و احساسی كه از خواندن متنتان به من دست داد. اگر این گونه نیست به شما و آن افرادی كه چیزی را به شما نشان داده اند تبریك می گویم! و یه جد از شما طلب عفو دارم
پیروز باشید
یک خواننده
یکشنبه 4 مهر 1389 02:30 ب.ظ
با نظرات این مخاطب کاملا موافقم
منم فکر میکنم که مدیر وبلاگ، خیلی افراطی و البته متعصبانه و احساسی نوشته و حتی در پاسخ دادنش هم همین طوریه!
پاسخ امین تجملیان : خدا رو شكر،‌داشتم كم كم فكر می‌كردم شما یا سواد نداری یا این‌كه یه مریضی، چیزی داری كه فقط می تونی شكلك بذاری!
نكن برادر من، این كارا رو نكن! انتقاد داری می شینیم مثل دو تا بچه آدم صحبت می‌كنیم!
نكن برادر، نكن!
یکشنبه 4 مهر 1389 01:54 ب.ظ
جان انسان‌ها محترم است، اما همه انسان نیستند

با این که این جمله داره داد می زنه از ادامه بحث با کسی که نه تنها هیچ مبانی مشترکی با من نداره بلکه به چیزهای که خودشم مدعی قبول داشتنشه(قرآن ، نهج البلاغه ، نوع دوستی و ...) هم هیچ اعتقادی نداره بپرهیز اما من جواب می دم نه به عنوان ادامه بحث با شما بلکه به منزله جوابی برای نظرتون تا اگر چشم خواننده ای این جا رو دید فکر نکنه این جملات جواب دندان شکن و برهانی قاطع بوده که هیچ جواب درخوری نداشته
یکشنبه 4 مهر 1389 01:54 ب.ظ
گرچه معتقدم هنوز افراطی های مدعی اسلام گرایی هنوز به این غائله واکنش نشون ندادن ( و به دلایل زیاد (که یکیش اینه که این غائله بیشتر از آن که یک واقعه اتفاق افتاده باشه ، بازی رسانه ای ج . ا . ا . برای استفاده تبلیغاتی در راستای "تریپ مشکی خفن" بعد از عزاست ، وگرنه تو هفته ای که کل دنیا در حال اعتراض و تلاش برای جلوگیری از این حرکت بود شاهد واکنشی از جانب "قرآن دوستان ایرانی" می بودیم(منکر وقوع قرآن سوزی نشدم ، فقط به ابعادش اشاره کردم)) ولی چندتا نکته :

1- اگر معتقدید "آتش زدن" یک حرکت افراطیه ، تا اونجایی که من تصاویر و عکسای "اعتراضات مردمیو" دیدم تو همشون پرچم آمریکا "آتش زده" شد ، چه گونه است که اون آتش زدن می شود "حرکت افراطی " و این یکی می شود " اعتراض مردم" . انتظار ندارم از به کار بردن معیار دوگانه پرهیز کنید که نشون دادین با این مفاهیم بیگانه اید ولی توقع دارم حداقل ادای پایبندی به اون چیزی که مدعی اعتقاد بهشینو درست در بیارین :پیرو علی (ع) (که نکته دومی که فرمودین نشون داد ابراز ارادتی که بهش می کنین فقط یه ظاهر سازی ناشیانه بیشتر نیست) باشید : آن چه برای خود نمی پسندید بر دیگری هم نپسندید
2- چند تن از مراجع (ساکن قم) و امثال شما که هر چی سعی می کنین به افراطیون برسین حتی نزدیک گرد پاشون هم نمیشین فتوای مهدورالدمی برای عاملین این حرکت صادر کردن ، اگر اسم این افراط نیست ، وای به حال ما که با چه افرادی طرفیم
3- اگر این اقدامو ناشی از نفرتی که با زحمات بی شائبه افراطیون مدعی اسلام گرایی و تلاش های بی دریغ رسانه های افراطی غربی شکل گرفته بدونیم باید ریششو علاوه بر جنگ رسانه ائه افراطیون در غرب ناشی از اقدامات افراطیون جبهه مقابل دونست : خوشحالی این عده بعد از فاجعه 11 سپتامبر و تصاویر مخابره شده از این حرکت در غرب ، تهدیدات گاه و بیگاه بر علیه غرب و شهروندانش و ...
پاسخ امین تجملیان : 1. اولا: توالی زمانی را در نظر نگرفتید،‌ ثانیا دوباره زود قضاوت كرده اید
2 و 3 را هم نفهمیدم، واضح‌تر بگویید
یکشنبه 4 مهر 1389 01:54 ب.ظ
اما در مورد تذکراتتون :

تذکر اولتون بسیار تذکر خوبیه ولی من نفهمدیم چرا نکته ای که خودم تو کامنت قبلیم بهش اشاره کردم (تفاوت برداشت) رو برای تذکر دادن به من در نظر گرفتین
یکشنبه 4 مهر 1389 01:52 ب.ظ
در مورد تذکر دومتونم با اینکه "یوم تبلی السرائر" قاطع ترین مطلبیه که می تونم بگم ولی به ندای هوای نفسم (که فرمان ادامه حرف زدنو صادر می کنه ) گوش می دم :
این کامنت خیلی چیز خوبیه ، چه کامنتای پای وبلاگ باشه ، چه کامنتای شبکه های اجتماعی . کمک شایانی می کنه تا افراد اون من واقعیشون ( که سعی در پنهان کردن یا بزک کردنش دارن) و تا حدودی نشون بدن . این جمله باعث شد تا دوباره درخواست کنم در لینکای لینکدونیتون یه تجدید نظری بکنین :
حضرت آقا جاش خوبه ، بهترین سرلیست برای فردی مثل شما اما اون آیت الله سیستانی با بیانیه ای که وقتی شما خواب بودین صادر کرد نشون داد میونه ای با شما و تفکراتتون نداره ، لطفاً در اول وقت حذف کنید . با بقیه لیستم خیلی آشنا نیستم ولی همین رویه رو برای اصلاح لیست ادامه بدین
پاسخ امین تجملیان : خدا رو شكر كه حضرت آیت الله سیستانی توانستند چیزیرا به شما نشان دهند.چون با شناختی كه از شما پیدا كرده ام كمتر كسی می تواند چیزی را به شما نشان بدهد.
پیشنهادهایتان را بررسی و رد كردم. چون خیلی پرت بودند.
موید باشید
سحر
شنبه 27 شهریور 1389 08:42 ب.ظ
به من که زندانی‌ام حق بدهید که قرآن‌دوستیِ شما بزرگان را باور نکنم. گرچه به همه‌ی مسلمانان ایران و جهان حق می‌دهم که اعتراض کنند و فریاد برآورند.

سخن من در این است که خدای راست‌گو همه‌ی ما را به راست‌گویی فراخوانده‌است. چه مردم باشیم چه رهبر چه رئیس‌جمهور و چه مرجع تقلید؛ چه جسمانی و چه روحانی، همه باید راستی پیشه‌کنیم. و در این میان، ما را که مسلمانیم، جز از راستی، چاره‌ای نیست. به‌همین دلیل است که می‌گویم من این هیاهوی بزرگان را نسبت به ورق‌سوزی آن کشیش امریکایی باور ندارم. چرا که ایرانیان به چشم خود سوختن قرآن‌های زنده را دیدند و دم‌برنیاوردند.

اگر در امریکا قرار است ورق‌های قرآن را بسوزد، در سرزمین ما فرزندان مردم را که آیه‌های محکم و تردیدناپذیر خدای متعال بودند، به خون کشیدند و سوزاندند، جلوی چشم همه و جلوی چشم عقل. و هیچ مرجع تقلیدی عمامه از سر نگرفت و پای‌برهنه و گریبان‌چاک به جانب‌داری برنخاست. هیچ قاضی و هیچ نماینده‌مجلس و هیچ روحانی‌ای دراعتراض به این زنده‌سوزی قرآن‌های جاریِ مردم، به صورت خود سیلی نزد و به سوگ ننشست و حنجره ندرید. پس، به من که زندانیِ همین خصلت‌های دروغین‌م، حق می‌دهید که قرآن‌دوستیِ بزرگانِ خویش را باور نکنم؟

محمد نوری‌زاد
پاسخ امین تجملیان : خدا همه‌مان را از زندان خصلت‌های دروغینمان نجات بدهد
جمعه 26 شهریور 1389 09:31 ق.ظ
تنها نکته ای که در نوشتتون می تونست خنثی کننده این سیل نفرت و خشونتی که از تیترتون می باره باشه "عمل به قرآن کریم" بود که تمام افرادی که تو عملیات انتحاری جان انسان ها رو می گیرن هم معتقدن در حال "عمل به قرآن" هستن ، به من حق بدین که با توجه به تیتر خشنتون دور ترین مفهومی که از قرآن به ذهنم خطور می کنه همون مفهومی باشه که من از قرآن برداشت می کنم ( واحتمالاً مد نظر شما هم بوده)
خیلی خوشحالم که برداشت اشتباه کردم چون این نشون می ده که این آتش نفرت و خشونتی که افراطیون دو طرف بهش دامن می زنن حداقل یک هیزم کش کمتر داره
پاسخ امین تجملیان : قرآن آتش می‌زنند،‌مردم اعتراض می‌كنند،‌شما می فرمایید افراطیون «دو» طرف؟!
ضمنا دو تا نكته را در نظر داشته باشید:
1. می‌دانید كه وقتی یك نفر ادعا كند كه در حال عمل به قرآن است،‌دلیلی بر صحت رفتارش نیست. چون ممكن است برداشتش از قرآن اشتباه باشد.
2. این را هم بدانید، كه جان انسان‌ها محترم است، اما همه انسان نیستند!
برای خاطر آیه ها
پنجشنبه 25 شهریور 1389 10:22 ق.ظ
خورشید را نمی‌شود آتش زد.
رهگذر
پنجشنبه 25 شهریور 1389 02:07 ق.ظ
چگونه برگ برگ دنیایشان را به آتش می‌كشی؟
پاسخ امین تجملیان : همت مضاعف+عمل به قرآن كریم+ توكل بر خدا
چه آتشی بشود!
چهارشنبه 24 شهریور 1389 12:37 ب.ظ
آتش جواب آتش

یه لطفی بکن به غیر از حضرت ره بُر جلوی بقیه لینکا بنویس این لینک تزئینی است ، وبلاگ نویس بازشون نمی کنه :

http://www.sistani.org/local.php?modules=extra&eid=2&sid=150
پاسخ امین تجملیان : از یك واژه، تنها یك معنی برداشت نمی شود برادر!
كاش شرحِ نوشته را بادقت بیشتری می خواندید
آتش ما از سنخ آتش آنان نیست. آتش ما دنیایشان را به اتش می كشد گرچه همین الآن هم كشیده است.
همت مضاعف+عمل به قرآن كریم+ توكل بر خدا
چه آتشی بشود!
دایی علی
سه شنبه 23 شهریور 1389 06:04 ب.ظ
اعظم الله اجورنا واجورکم یا شریک القرآن یا صاحب الزمان
جهت تسریع در نزول خشم وغضب الهی به هتاکان قرآن کریم سوره حشر را قر ائت فرمایید.
 
لبخندناراحتچشمک
نیشخندبغلسوال
قلبخجالتزبان
ماچتعجبعصبانی
عینکشیطانگریه
خندهقهقههخداحافظ
سبزقهرهورا
دستگلتفکر
نظرات پس از تایید نشان داده خواهند شد.

بسم الله

«عشق سوزان است بسم الله الرحمن الرحیم *** هرکه خواهان است بسم الله الرحمن الرحیم»