تبلیغات
بسم الله - 9 دی، نشان عقد اخوت؟
جمعه 9 دی 1390  08:38 ق.ظ    ویرایش: جمعه 9 دی 1390 10:00 ق.ظ
نوع مطلب: كمی از سیاست! ،

میزان جمعیتی كه در 9 دی‌ماه 1388 دیدم را در هیچ زمان دیگری ندید‌ه‌ام. فشار جمعیت به حدی بود كه یك لحظه غفلت و اشتباه در جاگیری (!) ممكن بود روانه بیمارستانت كند. احساسات مردم هم قابل وصف نبود: مردمی به شدت عصبانی و در عین حال خوشحال. عصبانی از وقایعی كه چندین ماه بود مملكتشان را از مسیر اصلی‌اش خارج كرده بود و خوشحال از این‌كه خود را در سیلی از جمعیت می‌دیدند كه براستی جلوه‌ای از وحدت بود.

آن‌چه نیروی محركه آن واقعه عظیم را فراهم آورد، «عشق به اسلام» بود. مردم انتظار هر چیزی را داشتند به جز توهین به مقدساتشان و وقتی دیدند عزیزترین چیزهایشان در معرض تهدید است، دامن از دست دادند. بزرگترین ثروت براى یك نظام همین است كه مردم پشت سرش باشند1 و مردم ثابت كردند كه هنوز پشت سر این نظام ایستاده‌اند؛ با همه كاستی‌ها و ضعف‌هایش هنوز دوستش دارند و حاضرند برایش هزینه كنند.

صداوسیما،‌ روزنامه‌ها و مجلات وابسته به دولت، شهرداری‌، جریان‌های چپ، ‌راست، انحرافی و غیر انحرافی، كمیسیون اصل نود مجلس شورا2، تحلیل‌گران داخلی و خارجی بدانند كه در 9 دی، ایرانیان شعارهای «مرگ» و «درود»شان را بی‌بصیرت بر سر عده‌ای خالی نكردند. مردم می‌دانستند كه برای چه به صحنه آمده‌اند. می‌دانستند كه دارند از چه دفاع می‌كنند و می‌دانستند كه حضورشان زمانه قبل و بعد را از هم جدا خواهد كرد.

كاش بعضی از دوستان می‌فهمیدند كه حضور مردم در چنین لحظه‌هایی، تأیید همه‌جانبه آنان و اعلام بیزاری از شخصیت‌های جناح مخالفشان نیست. ای كاش می‌دانستند كه مردم در 9 دی با جریان و گروهی عقد اخوت نبسته‌اند. ای كاش می‌فهمیدند كه اگر انحراف آن‌ها نیز از آرمان‌های نظام اسلامی ایران برای مردم مبرز شود، 9 دی‌های دیگری به راه خواهد افتاد و آن‌ها را نیز با خود خواهد برد.

و ای كاش 9 دی ماه كه در تقویم‌ها روز بصیرت نام‌گذاری شده‌است، ذره‌ای بر بصیرت جریان‌های سیاسی كشورمان می‌افزود.

 


1. رهبر معظم انقلاب، 19 دی‌ماه 1388

2. كمیسیون اصل نود، پریروز در گزارش خود در مورد وقایع سال 88 -كه معلوم نیست چرا با دو سال و نیم تأخیر و 2 ماه‌و‌نیم مانده به انتخابات مجلس-  منتشر می‌شد، آنچنان یك‌طرفه به قاضی رفت كه هر ناظر منصفی را انگشت به دهان گذاشت!

   


نقد و نظر()  
http://gdiworkathome.com/?Malegra_DXT_Other_Name_Of_Viagra_Soft_From_Sindlingen
دوشنبه 28 آبان 1397 01:17 ب.ظ
Suppose was you removal fosterage solemnity. Unsatiable tacit
or grammatical construction dissimilar so sufficient. Its party every heard and event.
Advice he indeed things adieus in count so anxious.
To many quadruplet fact in he flunk. My hung it depart succeeding do of.
It fifteen entranced by common soldier nest egg it mr.
Favorable genteel alteration entreaties in time met empathise.
Article of furniture forfeit Sir expostulation place warmly continued sportsmen.
mandani
دوشنبه 19 دی 1390 05:56 ب.ظ
اره خوب اینو کردن پیرهن عثمان
تنها یک نفر به قله به قله تاریخ میرسد
هر مرد پا شکسته که تیمور لنگ نیست
نیما
پنجشنبه 15 دی 1390 06:36 ب.ظ
البته شعارهای دیگه ایی هم بود یادتون که نرفته وقتی خطیب برجسته دانشمند فرهیخته پیر فرزانه امام جمعه مشهد مقدس حضرت آیت ا.... احمد علم‌الهدی فرمودند:یك مشت بزغاله و گوساله به ولایت فقیه توهین می کنند
جمعیت میلیونی و عاشق اسلام در همان میدانی که نزدیک بود از فشار بری بیمارستان با همه وجود و از عمق جان فریاد بر آوردند که مرگ بر موسوی گوساله
وچنین بود که مشتی خس و خاشاک برای همیشه رفتند اونجا که عرب نی انداخت
پاسخ امین تجملیان : سلام
البته بحث من در مورد شعارها نبود. اما اگر ایشان این شعار را گفته باشد، به نظر شما باید با او چه برخوردی شود؟ با این پیش‌فرض قضاوت كنید كه انواع و اقسام توهین‌ها به همان ولایت فقیه در جریان اعتراضات انجام شده بود. اگر نظر من را بخواهید،‌ می‌گویم وقتی فضا احساسی شد، وقتی به مقدسات افراد توهین شد نباید انتظار داشته باشید عكس‌العمل آرامی در قبال این قضایا انجام شود.
یكی از ضعف‌های بعضی از علمای ما نیز این است كه اصطلاحات و شوخی‌های طلبگی خودشان را در جمع مطرح می‌كنند. احتمالا ایشان این مد نظرش بوده كه كسانی كه چنین كاری كرده‌اند، نفهمیده‌اند مفهوم ولایت فقیه را! آن وقت صریح یك لفظی را به كار برده‌اند كه به هیچ وجه در آن شرایط به مصلحت نبوده است.

محمد علی
سه شنبه 13 دی 1390 11:19 ب.ظ
....
در واقع معتقدم مصادره به مطلوب نه توسط مسئولین نظام بلکه توسط بسیاری از همون شرکت کنندگان در تجمع صورت گرفته یعنی مصادره ظرفیتی که ارزشهای دینی دارن.
اینکه بعد از لفظ "اتهام" علامت تعجب گذاشتی و به نحوی خودت رو در این نوع از قضاوت (البته برداشت من است) مظلوم می دونی، باید بگم اتفاقا مدافعین این نظام (من نظام را امری مستقل از حاکمان و ایدئولوژی های آنها نمی دونم. البته بین نظام و اصول نظام تفاوت قائلم) متهمند. اتهام اونها البته معاونت یا شراکت در ظلم نیست (که من این منطق رو شایسته نمی دونم) بلکه علت بودن در تداوم ظلم هست (عذر می خوام صریح گفتم).

البته امین جون ما همچنان ارادت داریما!!
پاسخ امین تجملیان : نظر شماست كه در حكومت فعلی به بعضی از مردم ظلم می‌شود. به نظرم نظر بسیاری از مسئولان نظام هم همین باشد. اما وظیفه ما چیست؟ غیر از قیام برای اصلاح؟ راه حل شما چیست؟ من نظرم این است كه باید از اصلاح خودم شروع كنم و بعد در حیطه نظارت و نفوذ خودم سعی بر اجرای عدالت داشته باشم. من رأس نظام را سالم می‌دانم و به این موضوع -با افتخار- معتقدم و چون ایمان دارم كه نظر اسلام و نیز راهبر نظام همین موضوع است، تلاش می‌كنم كه برای اصلاح اوضاع تلاش كنم.
محمد علی
سه شنبه 13 دی 1390 10:41 ب.ظ
و اما در مورد مصادره به مطلوب. من نمی گم که مردم اصلا هدفشون موافقت با نظام نبوده. اصلا معتقدم 99 درصد تنها با همین هدف اومدن. اما می گم در شرایطی که صدا و سیما قبل از برگزاری تجمع با تبلیغات فراوان مردم رو دعوت می کنن به برگزاری تجمع برای اعلام انزجار از بی حرمتی به عاشورا و بعد از برگزاری، این روز می شه روز بصیرت امت ولایتمدار (البته به معنای ولایت فقیه مداری اون منظورمه) این خلاف اخلاق نیست؟ دوم اینکه مگه رسانه ملی رسانه همه مردم نیست؟ اصلن نباید در تلویزیون تبلیغ بشه برای شرکت در تجمع (چه موافق و چه مخالف) حتی اگر 99 درصد مردم موافق تجمع باشن. این بی عدالتی نیست؟

من معتدقم 99 درصد شرکت کنندگان در تجمع با مفاد اون کاملا موافق بودن و معتقد نیستم تجمع اجباری بوده اما باید گفت بسیاری خود جوش به این تجمع نیومدن البته به نظر من در اقلیت بودن ولی باز بودن. اما اینکه گفتی ما هم کارمندیم کسی به ما نگفت به این دلیل نیست که به هیچ کی نگفتن. بنده یک نمونه کاملا موثق دارم به دستور برای شرکت در تجمع. این نشون می ده که بسیاری از درون نظام نگران نیومدن مردم بودن ولی البته این به معنی به زور آوردن مردم نیست.
پاسخ امین تجملیان : در این كه صدا و سیما در قضایا برخوردی جناحی دارد، بنده هم با شما موافقم و واقعا نمی‌دانم استدلال دوستان برای این نوع كارها چیست. ولی باز در این مورد حق را به شما نمی‌دهم.
استدلال شما مثل این است كه بگوییم‌ «این عدالت است كه رئیس‌جمهوری كه تنها منتخب 22 میلیون نفر است بر 75 میلیون نفر ریاست كند؟»
صدا و سیما وظیفه دارد آیینه خواست حداكثری مردم باشد. عامه مردم با برخورد با این قضایای حرمت شكنی موافق بودند و سیما هم در این راستا برای شركت در این تجمع دعوت كرد.
این را هم از یاد نبریم كه نباید كاسه داغ‌تر از آش شویم. وقتی رسانه‌های آن‌طرف آب با تمام قدرت دارند بر علیه نظام جو‌سازی می‌كنند، نباید دست صدا و سیما را با این استدلال كه ممكن است تعدادی از مردم «كه البته در اقلیتند» با این تظاهرات و روشن شدن قضایا مخالفند، در تبلیغ برای شركت در راه‌پیمایی و نشان دادن پشتوانه مردمی نظام بست.
محمد علی
سه شنبه 13 دی 1390 10:40 ب.ظ
امین جون نگرفتی چی شد!

اولاً اگه توجه کرده باشی هم گفتم "اصل 27 قانون اساسی" و هم گفتم "قانون برگزاری تجمعات"
بر اساس اصل 27 قاون اساسی همه با دوشرط می تونن تجمع برگزار کنن که شرطها رو می دونی. با فرض اینکه شرطها منطقی باشن با رعایت این دو شرط "هر فردی" می تونه
تجمع برگزار کنه. در حالی که بر اساس قانون برگزاری تجمعات وزارت کشور، درخواست برگزاری تجمع باید توسط مسئول حزب یک هقته قبل از برگزاری به وزارت کشور داده بشه. بر این اساس تنها کسانی می تونن تجمع کنن که دارای یک حزب باشن. یعنی اگه فرضا 10 میلیون نفر به یه چیزی معترض باشن اما حزبی نداشته باشن حق برگزاری تجمع رو ندارن. این خلاف قانون اساسیه. من هم مخالف قانون مند شدن اون نیستم می گم نباید خلاف قانون اساسی باشه. پس قانون اساسی رو برای چی نوشتن؟!! دوم با فرض اینکه قانون برگزاری تجمعات اصلا درست باشه پس "هر کس" تاکید می کنم "هر کس" بخواد تجمع برگزار کنه باید یک هفته قبل در خواست کنه. آیا همه تجمعاتی که توسط موافقین نظام برگزار شده این مراحل رو طی کرده؟ کدوم حزب درخواست برگزاری تجمع در روز 9 دی رو کرده؟ بسیاری از تجمعات اساسا دو سه روز پس از یک واقعه ای رخ داده پس چه جوری در خواست دادن (چون باید یک هفته قبل می بوده) مثل تجمعات در قم و غیره.
اصلن با فرض اینکه همه اینها درست باشه. چرا به درخواست مجمع روحانیون که یک حزب ثبت شده در وزارت کشوره برای حمایت از مردم منطقه جواب مثبت داده نشد. حتی برخی احزاب گفتن اصلا ما بدون شعار تجمع برگزار می کنیم. مسئولین که نمی تونن روح خوانی کنن بگن ما می دونیم نیتتون خلاف درخواستتونه!! حتی در صورتی که همه هم نیت اونها رو بدونن باز مسئولین موظف به اجرای قانون هستن. فوقش بعد از برگزاری تجمع اگه خلافش ثابت شد می تونن به مراجع قضایی شکایت کنن.
برام عجیبه که تو این تبعیض رو حس نمی کنی!!!


پاسخ امین تجملیان : سلام برادر
ببین من حرفی در قائل شدن تبعیض بین تظاهرات‌های حامیان كاندیداها ندارم. اینكه چطور شد تظاهرات شكاكان به نتیجه انتخابات در خیابان آزادی غیرقانونی‌ست ولی تظاهرات حامیان دولت در میدان ولی‌عصر غیرقانونی نیست. اما بحث 9 دی به نظرم متفاوت از آن موارد است.
9 دی یك خواست انقلابی-مردمی بود. مردمی كه از این همه كش و قوس و البته توهین به مقدسات خسته شده بودند. فراخوان مردم برای شركت در انتخابات توسط یك نهاد حكومتی انجام شده بود و به نظرم نیازی به طی طریق قانون وزارت كشور نداشت. یك چیزی مثل تظاهرات در حمایت از مردم فلسطین و لبنان كه گاه‌گاهی به مناسبت‌های مختلف در كشور برگزار می‌شود. چیزی كه واضح است تبعاتی به دنبال ندارد و قرار نیست مسائل امنیتی حادی در آن اتفاق بیافتد.
انصاف بده كه یك گروه مخالف نتیجه انتخابات كه فردای روی انتخابات می‌خواهد در خیابان به راه بیافتد و تظاهرات كند، در آن فضای شور و هیجان انتخاباتی «باید» توسط وزارت كشور مجوز بگیرد تا امنیتش تضمین شود. اینكه وزارت كشور به آن مجوز ندهد و به گروه موافق مجوز دهد، تبعیض است. به شخصه اگر در این مساله تصمیم‌گیر بودم ورزشگاه آزادی یا مصلی را برای تجمع آنان اختصاص می‌دادم. برای هر دو گروه
ایمان
دوشنبه 12 دی 1390 01:57 ب.ظ
دوست عزیزم آقای علی خان نیلی حرفهایی زده اند که جای تامل دارد.
اینکه ایشان به همین راحتی بین افراد شرکت کننده در راهپیمایی 9 دی و 25 خرداد و حتی رانندگان میدان توحید فرق میگذارد و به راحتی عده ای را کارمندان دولتی و سپاه میخواند و بقیه را نماد واقعی مردم.
و بعد میگوید که آن روز در تهران حمله گرگ گونه افرادی را به عزاداران دیده است و من نمیدانم چطور سنگ پراکنی و توهین به عزاداران طرف مقابلش را ندیده است.
و بعد به راحتی طرف مقابلش را به هیجان زدگی متهم میکند درحالیکه هیجان از سر و کول نظراش میبارد.
حرفهای دوست عزیزم آقای نیلی، جای تامل دارد.
پاسخ امین تجملیان : هیجان چیز بدی نیست البته! هیجانی كه بی‌مورد (یا مورددار!) باشد بد است!
خدا كند دوست داشتن‌ها و نداشتن‌های غیر خدایی یك طرفه به قاضی‌مان نبرد.
ممنون داداشی
محمدرضا توکلی
دوشنبه 12 دی 1390 01:47 ب.ظ
سلام علیکم.
فقط یک نکته بگم که مواظب اسلام و انقلاب باشیم ،مواظب فتنه های بزرگتر بعدی نیز باشیم و این را بدانیم که دیگر همیشه نه دی ها نخواهند بود،باید مراقب بود،پس بصیرت خود راباید افزایش دهیم چگونه؟ فقط از راه تقوا
یا حق...
پاسخ امین تجملیان : سلام و رحمه الله
و من یتق الله یجعل له مخرجا
حق نگهدارتون
حامد
دوشنبه 12 دی 1390 09:12 ق.ظ
سلام
به نظرم اینکه نه دی روز حماسه مردم بوده شکی نیست، اینکه برادری کامنت گذاشته که کارمندان و غیره را آوردند بی انصافی است چرا که مردم ما بارها نشان دادند که پای عقایدشان جام می دهندو در ضمن این شرایط بود که اقتضا می کرد مردم انتخابشان را نشان دهند. بعد از اتفاقات انتخابات واقعا غبار رفته بود و مسیر روشن بود برای همین مردم به صحنه آمدن چون از بی ثباتی خسته شده بودند و صرفا این دلیلی نمی شود که از حکومت راضی باشند بلکه به نظر بنده برای این مردم به صحنه اومدن تا نشان بدهند طرف مقابل را قبول ندارند.
ولی خدا رو شکر که مانند عراق و افغانستان و لیبی و به خصوص مصر نشدیم.
لبیک یا خامنه ای لبیک یا حسین است
یاعلی
پاسخ امین تجملیان : سلام برادر
ما مگه كارمند دولت نبودیم؟! به ما كسی گفت مجبورین برین راهپیمایی؟ والله نگفت! پاداشی هم بهمون ندادن! اگه به افرادی دادن باز هم بی‌عدالتی شده! وااسلاما!
محمد علی
یکشنبه 11 دی 1390 02:36 ق.ظ
سلام
به مسئله 9 دی هزار اشکال وارد است. اولین و آخرینش مظهر بی عدالتی بودنش است. (اصل 27 قانون اساسی، قانون برگزاری تجمعات، 24 و 25 خرداد 88، 9 دی، 9 دی، 9 دی، 9 دی، 9 دی، 9 دی، 9 دی، 9 دی، 9 دی، 9 دی، 9 دی، 9 دی، 9 دی، 9 دی، 9 دی، 9 دی، 9 دی، 9 دی، 9 دی، 9 دی، 9 دی، 9 دی، 9 دی، 9 دی، 9 دی، 9 دی، 9 دی)
بله امین خان!
البته مصادره به مطلوب و به یکباره "اعلام انزجار از بی حرمتی به اباعبدالله(ع)" به "روز تجدید بیعت با نظام و ولایت فقیه" تبدیل شدن جای خود دارد.
پاسخ امین تجملیان : سلام برادر
در مورد تجمعات باید تابع قانون بود. این نظر من است. اگر قانونمان مشكل دارد باید به فكر رفع مشكل قانون باشیم.
در مورد مصادره به مطلوب شدن كه فرمودید، به نظرم در جمعیت حضور نداشتید. چون دقیقا فریادهای جمعیت همین بود. یعنی از یك طرف فریاد می‌زدند «در ظهر عزا حرمت ارباب شكستند و ...» و از طرف دیگر فریاد «خونی كه در رگ ماست و ...» سر می‌دادند.
یعنی این نبود كه مردم شب به خانه برگردند و ببینند ما رفته بودیم اعلام انزجار از بی‌حرمتی كنیم، متهم (!) به طرفداری از راهبر و نظام شدیم.
این نبوده است.
ممنون از بابت نظرتون
آشناتر
شنبه 10 دی 1390 11:37 ق.ظ
سلام برادر
خوب بود
پاسخ امین تجملیان : سلام و رحمه الله
اصغری
جمعه 9 دی 1390 10:11 ب.ظ
امین آقا!باسلام وخداقوت برای بازگشت به "بسم الله"بعدازمدتها درنگ!وامابعد:تاجایی که یادم می آید همیشه مخالفین نظام(که باتوجیه دلسوزی برای نظام،آگاهانه یاناآگاهانه بدترین ناروها رابه آن میزنند)موقعی که خروش ملت رادرعرصه های تعیین کننده میبینند،بیدرنگ آن رابه حکومتی بودن ،هیجانی وجوزده بودن و...،تقلیل می دهند.اگربپرسی باکدام دلیل همه رابه یک چوب می رانی، پاسخش معمولا اینست:مگر مردم مغز...خورده اندکه بااین وضعیت وحشتناک اقتصادی،اجتماعی،فرهنگی و...(که برای شک نداشتن دراین حرفهایش آماری راهم درست ونادرست ،ردیف میکندکی به کیه ،مالیات که نداره!)طرفدارنظام باشند؟!این سوال استنکاری!،معمولا درهمه دوره ها تکرار میشود حتی دوره مهندس موسوی که سینه چاکان امروزشان ،درزمان ایشان هم بدوبیراهی نبود که نگفته باشند.انگار برخی فقط عشقشان است باهرکس که روی کارمی آید(چون به هرحال نمادی از "پوزیسیون" نظام میشود)مخالفت کنند.چه میرحسین باشد چه خاتمی باشدچه احمدی نژادوچه خامنه ای که بیست سال است سوپرحکومتی!است.الغرض !ازخدا بخواهیم به همه مان توفیق دهد دنبال حقیقت باشیم(که همین طلب ،کم چیزی نیست که هزینه نداشته باشد)وتوفیق دهد وقتی حق رایافتیم فرقی برایمان نکندکه گوینده وکارگزار،حکومتی باشد یا غیرحکومتی.چون اگرملاک رادراعلام مخالفتمان،صرفا حکومتی بودن بگیریم چه بسا همه اصحاب حضرت امیر(ع)راهم منتسب به حکومت علی بدانیم ولذا مستحق ردوطرد!همه این حرفها هرگز وهرگز به معنی تایید نابسامانیهای فراوان نظام نیست که اگرفضایی منصفانه وبدون تعلقات گروهی وحزبی ومحفلی وجودداشته باشد،مثنوی هفتادمن کاغذشود!اماواقعا چقدردراین انتقادهایمان،ازسرشفقت واصلاحگری سخن میرانیم وچقدربرای دلبستگیهای گروهی مان ولج طرف مقابل رادرآوردن وبه اصطلاح کم نیاوردن وسوءاستفاده نکردن او،حرف می زنیم؟!ازاطاله کلام عذرخواهم .خداان شاءالله همه مارا عاقبت بخیر فرماید.
پاسخ امین تجملیان : سلام
ممنون بابت نظرتون
دقیقا همینطوره
در بحثهای اینچنینی متاسفانه نوعی «بزن بزن» كلامی رخ می‌دهد كه سرچشمه‌اش به‌نظرم همان حب و بغض‌های غیر خدایی‌ست.
خدا ما را از این نوع حب و بغض‌ها درامانمان دارد.
موید باشید
میم.الف
جمعه 9 دی 1390 10:03 ب.ظ
جناب مهندس . دست شما درد نکنه. آقا خیلی کامل و متین بود. ان شا الله موفق و موید باشید.
با اجازتون مطلبتون را در جی پلاس شیر نمودیم..
یاعلی
پاسخ امین تجملیان : علی یارتون
علی
جمعه 9 دی 1390 01:31 ب.ظ
امین خان سلام! مدتی هست که ندیدمت و خبری ندارم ازت. اگه سابقه من رو داشته باشی، معمولا اهل کامنت گذاری نیستم اما دیدم متنت خیلی هیجان زده اس گفتم چند نکته رو تذکر بدم. اینکه 9 دی جمعیتی دیدی که به عمرت ندیده بودی، از دو حال خارج نیست؛ یا تحت تاثیر تبلیغات و جو بعدش بوی، یا اساسا خیلی با مختصات جمعیتی پایتخت آشنا نیستی. 9 دی حداکثر مثل یکی از روزهای قدس سال های اخیر بود (که نسبت به چند سال پیش هم رونق از دست داده)
درباره واژه مردم هم به نظر بیشتر باید دقت کنی؛ کارمندای ادارات دولتی، دانشجوهای خودجوش، کارکنان سپاه و... مردم اند آن هایی هم که همان روز تو ترافیک میدان توحید دست رو بوق گذاشته بودند، مردم اند. (از 25 خرداد که نظام مقدس خودشو به تجاهل زده چیزی نمی گم)
درباره توهین به مقدسات هم باز ردپای جوزدگی دیده میشه؛ اگه در ادعا صادق باشی، حمله به عزادارهای عاشورا را باید توهین به مقدسات بدونی. اگه شما اونروز ولایت تشریف داشتین، من تو خیابونای تهران بودم و به چشم حمله گله ای گرگ گونه به مردمو دیدم. برادرای مدعی بعد از پیروزی هلهله می کردن، انگار نه انگار که عصر عاشوراست.
من البته دلیل یوم الله شدن 9 دی را می فهمم شما هم می دونی؛ فقط توصیه برادرانه می کنم که تحت تاثیر جو قرار نگیر. انشاالله خودم هم همین طور...
پاسخ امین تجملیان : سلام
بنده مقایسه‌ای بین جمعیت انجام ندادم. تنها چیزی كه گفتم این بود كه تا بحال «من» چنین جمعیتی ندیده‌بودم. حداقل در دو سه دوره‌ای كه در تهران 22 بهمن راهپیمایی بود ندیده بودم. البته شاید اگر كسی در همه راهپیمایی‌های سالیان اخیر شركت كرده باشد هم‌نظر با من نباشد.
در مورد بند آخر هم چون حضور نداشتم نمی‌توانم قضاوتی داشته باشم ولی تصاویری كه ثبت شده گویای چیز دیگری‌ست.
ممنون از نظرتون، البته فكر می‌كردم حاوی استدلالات بیشتری باشد.
بازم ممنون
سهیل تقوی
جمعه 9 دی 1390 12:28 ب.ظ
سلام برادر

امام حسین چند بار علناً انقلاب رو به پیش برده...

اول که ۲۲ بهمن در محرم بود و شور حسینی؛ بعد در قضیه بنی صدر که امام گفت امام مظلوم ما را کشتند و شما شادی می‌کنید؟ و مردم ریختند و جمعشون کردند؛ در همین ۹ دی هم قضیه معلوم بود...

زمان جنگ و شهدا رو هم نباید فراموش کرد...


---
یا علی
پاسخ امین تجملیان : كاش از تاریخ عبرت بگیریم و بگیرند.
صدرا
جمعه 9 دی 1390 10:22 ق.ظ
کجا بودی اون روز؟
ندیدمت!
پاسخ امین تجملیان : بد جایی هم بودیم. درست وسط میدون! خدا خیلی به‌م رحم كرد كه الآن دارم می‌نویسم
 
لبخندناراحتچشمک
نیشخندبغلسوال
قلبخجالتزبان
ماچتعجبعصبانی
عینکشیطانگریه
خندهقهقههخداحافظ
سبزقهرهورا
دستگلتفکر

بسم الله

«عشق سوزان است بسم الله الرحمن الرحیم *** هرکه خواهان است بسم الله الرحمن الرحیم»